music was my first love

eftersom jag är uttråkad &sådär tänkte jag göra en sammanfattning av musikåret 2009;

årets band:
det är inte direkt lätt att avgöra, men vafan. det står som alltid mellan mcfly, all time low, you me at six & the blackout. och tjugohundranio så var årets band helt klart the blackout. why? well. en magisk konsert på siesta, i hässleholm. ett fantastiskt album (the best in town) och en låt (i love myself &i wanna live) som blev mitt soundtrack hela '09. att de sedan är världens trevligaste killar &att man kan prata med dem om vad som helst gör dem helt underbara. oktober '09 kommer jag alltid att minnas, mest på grund av the blackout på all time low spelningen. de var precis sådär underbara som alltid. träffade dem två gånger i år &att de är så härliga mot sina fans betyder massvis. så därför är de det bandet som betytt mest '09. :)
årets låt:
åh vad enkelt. eller inte! jag kan helt enkelt inte välja, finns alldeles för många bra låtar. men om vi säger årets låtar så är det; all time low - weightless, mcfly - falling in love (ja, jag vet att den inte kom iår, men ändå!), you me at six - the consequence, the blackout - this is why we can't have nice things, dizzee rascal - bonkers &paramore - ignorance.
årets konsert:
uh, den var inte enkel. dock måste jag nog säga mcfly på hmv hammersmith apollo i maj. det var den eller all time low på electric ballroom i oktober, men mcfly vinner som alltid. :) det var en fantastisk konsert &david archuleta inledde konserten helt fantastiskt. att mcfly sedan fortsatte den lika'lika bra som alltid var bara underbart. men all time low är just behind, för den var amazing. dock gjorde blackout den massa bättre, haha. :) men mcfly for the win, as always. de är bäst av en anledning. de är hundra gånger bättre live än på skiva, that's just the way it is.
årets upptäckt:
åh men jag måste nog säga owl city, som gjorde varje dag lite'lite bättre. årets mysigaste skiva kom från owl city &den har spelats sönder i min stereo och den blir bara bättre &bättre. hans texter är så fantastiska att jag inte vet var jag ska börja, men skivan får mig att må så sjukligt bra. owl city är amazing &jag skulle verkligen vilja se honom live.
årets livedvd:
mcfly - radio:ACTIVE. enkelt val då det är dvdn jag sett om och om igen hela året. det kunde likaväl varit fall out boy eller foo fighters som varit bäst, men som alltid var det mcfly'boysen som gjorde dvdn som spelades sönder i min dvd. &well, att jag var på konserten var nog det som gjorde den extra magisk.
årets album:
all time low - nothing personal. årets bästa skiva, hands down. det finns inte en enda dålig låt &varenda liten låt är perfekt. det finns låtar for every mood &jag kan inte få nog av skivan. den är repig &lite förstörd, men det gör ingenting. den är så bra att jag snart får införskaffa en till, haha :) bästa låtarna måste vara lost in stereo (duh!) och therapy. lost in stereo får mig alltid att bli så glad &det ÄR min låt. however, therapy är finast i världen &jag mår alltid lite bättre när jag hör den.
årets hero:
amen gosh. hur lätt var dethär?
men... det måste nog bli sean smith. för att han är bäst i världen &huuuur trevlig som helst. och mja, om det inte är han så är det hela the blackout. snoz bevisade att han var snällast i världen på siesta &de är mina favoriter. sean smith är min hero, always.


jag &favoriten, femte oktober tjugohundranio <3


Kommentarer
Postat av: maxie

"mest saknar jag sean.." URSÄKTA MIG, JAG DÅ? btw passar jag lätt in på årets hero (: nästa år hamnar jag där, riiight?

2010-01-02 @ 21:28:41
URL: http://nastyhabits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0