this year i will do everything right, this year is mine

ja, gud. jag goppas innerligt att tvåtusentio blir bättre än tjugohundranio. inte för att tjugohundranio var all bad. nej, of course not. det fanns riktiga ljuspunkter! till exempel mcfly i maj, gosh vad jag saknar det ibland. jag saknar att stå i en mcfly-publik &skrika med i de där låtarna som jag älskar så sjukligt mycket. jag vill känna alla de där känslorna som jag alltid känner då. jag vill veta att det är tusentalsmänniskor runt om mig som känner precis samma sak. jag vill skratta åt dougie's sjuka citat, gråta till falling in love på grund av allt den betyder för mig, skratta åt danny's galna påhitt och beundra den fantastiska och smått störda tom. :'] jag vill bara tillbaka, tillbaka till alla de där gångerna när jag mått bättre än någonsin. tjugohundranio fick jag återigen uppleva alla de där känslorna, då den första maj på hmv hammersmith apollo i londontown, england.



sen var det såklart siesta '09, där älskade the blackout spelade. det var en stekhet dag i maj, den trettionde för att vara mer exakt. det var cirka 28 grader varmt &jag trodde jag skulle dö av värmen. när jag sitter där vid gaten &vaktar över vilka som ska in dit, så öppnas gaten helt plötsligt. när jag vände mig om stod halva the blackout där &glodde på mig. det var början på en jävligt bra sista dag på en underbar festival! siesta var fylld av galenskap, skratt &härlig musik. att få träffa the blackout för andra gången &att än en gång få njuta av deras fantastiska musik live. de var så härliga &världens trevligaste. but then again, i already knew that. :)



sen var det londontown i augusti, som var helt amazing av många orsaker. dock en orsak håller jag för mig själv, men ja. :] jag träffade alex roots, en extremt härlig &snäll sångerska. hon är hur trevlig som helst &vi har pratat en hel del sen dess faktisktttt. :] anyways, det var huuur mysigt som helst i londontown as always &jag vill bara tillbaka dit hela tiden. blev som sagt en hel den londontown i år, men så ska det vara, right? :) jag hoppas att jag nästa år vid den här tiden kommer kunna kalla londontown my home. <3



när vi ändå pratar om london, så var londontown i oktober så sjukt awesome. :'] det var all time low på electric ballroom som stod på schemat men åh vad great allting var. det var jag &maxie'mine som var där då, med våra papis. allt var great. maxie &jag hade huuur roligt som helst. det var galen kväll i chinatown, en mitch hewer-lookalike, bt&gt, jt in da haus, fin fotbollsmatch på pub &massa'massa annat. sen var det såklart all time low live med och herreguuuud vad bra det var! träffade på bandet efteråt, dock fick jag bara deras autografer, och ingen bild med dem då de var så mycket folk som ville ha bild med dem. that's how it is in londontown (: och well. mitt under förbandet träffade vi på the blackout (som inte borde vara där, hihi) och åh vad härliga de var. pratade med sean massvis &missade hela the auditions spelning på grund av honom. not that i mind, har ju sett dem förut. men the blackout är så sjukt trevliga! pratade massa med gavin med &han är så himla härlig. jag kan inte vänta tills jag ser dem igen! :']


sen var det massa tråkig skola i en och en halv månad tills det bar av till londontown igen. jag &min härliga men smått galna vän malin satte oss på ett tåg till göteborg för att sedan boarda ett plan till london! det var... ja, alltså jag hittar fan inte ord? det var den sjukast, mest galna resan jag gjort i hela mitt liv. men jag vetefan om det inte var den bästa ändå! fyfan. helt jävla galet dygnet runt. jag vill bara tillbaka hela tiden, det var bäst for real. sjukt roligt folk, härliga dagar &konstiga killar. jag älskar den där resan, i want to do it all again! det var helt underbart och jag var så sjukt glad hela tiden. dygnet runt mådde jag hur bra som helst &justnu så kan jag ärligt säga att jag inte gör det. allt var så himla mycket bättre då, &i wanna go back. :]

jag framför wembley stadium; tjugoåttonde november tjugohundranio. <3


dagen jag kom hem från london begav jag mig direkt till stockholm med linda för att se bästa paramore & you me at six. gissa vilka jag peppade mest? yes, de sistnämnda. och guuuud. jag hittar inte ord. vi stod utanför och frös i en evighet &när vi väl kom in på arenan sprang vi in och kollade på förbanden. dock ägnade vi inte mycket uppmärksamhet åt dem, då vi bara ville se you me at six. när de väl kom in på scenen så blev vi helt galna! herregud vad jag blev glad. älskade'älskade ymas liksom. jag hade inte sett dem sen förra året på give it a name. de blir bara bättre &bättre hela tiden. :'] de var huuuur bra som helst och jag trodde jag skulle dö av glädje. jag sjöng som aldrig förr &de var så fina! sen började paramore spela och guuud. de var helt fantastiska! sjukt jävla bra &jag dog av zac's trummor. han är min lilla favorit, såklarttttt. det har han alltid varit, hihi! det är någe med mig &trummisar alltså. och well. mitt under paramore's spelning gick vi ut till merchen för att andas lite. vem stod där om inte josh franceschi, sångare i you me at six? jag dog, trodde jag skulle svimma. anyway, vi gick &pratade med honom &han var hur mysig som helst. jag berättade för honom att jag hade velat ha dit dem i tre år &han bad om ursäkt för att han var hes. hih, han är så söt :'] anyway, jag pratade lite mer med honom och sådär, innan jag sprang på maxie! sen kom de andra i ymas ut &jag dog ungefär. de var bäst &jag pratade massa med dan. han var så söt. (a) och mja, efter att vi pratat en hel del med dem gick de iväg &vi såg klart på paramore. :) de var amazing! sen gick vi ut i minusgraderna &väntade på banden. ymas dök upp igen &jag pratade lite mer med dem &sen dök josh farro i paramore upp. gosh vad söt han var! hur trevlig som helst verkligen :'] love him. sen pratade vi med chris i ymas lite, vi var de enda som gjorde det på giget. uh, fattar inte varför! han var så himla snäll. blev hur glad som helst när vi frågade om vi fick ta kort med honom! haha :) och mitt i natten begav vi oss till bussen och till mcdonalds. jeez! sen gick min buss hem vid åtta och jag har nog aldrig varit så trött! men det var sjukt kul och jag vill tillbaka hela tiden! :']

jag & josh franceschi <3 &sen jag &josh farro :']


Kommentarer
Postat av: maxie

HAHAHAHAHA! först så gillar jag hur du dissar harry, haha <3 sen så måste jag säga att när jag sett på star wars de senaste dagarna då börjar jag verkligen tänka på tom. han är så fin den pojken. jag älskar hans tönthet <3



LONDON VAR BÄSTBÄSTBÄST! och lite till, och när du kmr kalla det ditt hem senare iår så är det bra för mig med. Ännu en anledning att åka dit! :D tack för du tog den bästa bilden på oss med, jag ser ut som en elak cpunge! :( men if that's what u like...



och you me at six, well, no words needed. (inte för att det går att använda några ord heller för den delen)

2010-01-03 @ 01:54:37
URL: http://nastyhabits.blogg.se/
Postat av: maxie

och förresten så borde tbo definitivt int vart där med tanke på att vi förutspådde innan vilka som verkligen inte skulle vara där xD snoz var ju bara typ den andra personen du sa, haahha...

2010-01-09 @ 01:13:28
URL: http://nastyhabits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0